دانلود فیلم و سریال رایگان

تبلیغات

به این مطلب امتیاز دهید

روغن ماهی و بهبود بیماری عصب دیابتی

بهبود بیماری عصب دیابتی با روغن ماهی
روغن ماهی و بهبود بیماری عصب دیابتی

 

نوروپاتی دیابتی، بیماری عصبی است که تقریبا ۵۰ درصد از بیماران مبتلا به دیابت از این آسیب عصبی رنج می برند.

نوروپاتی دیابتی عارضه ایی پرهزینه و بغرنج در افراد دیابتی است. در حال حاضر هیچ درمانی برای این عارضه وجود ندارد و موثرترین شیوه درمان که کنترل قند خون است، تنها موجب کاهش روند پیشرفت آن می شود.

طبق مطالعه جدید توسط مرکز پزشکی VA ایالت آیووا، اسیدهای چرب اُمگا ۳ موجود در روغن ماهی جایگزین مناسبی برای درمان این ناراحتی عصبی است. مطالعه نشان می دهد که مکمل های روغن ماهی می توانند باعث ترمیم شرایط اعصاب صدمه دیده ناشی از بیماری دیابت در موش ها شوند.

به گفته «مارک یورک»، سرپرست تیم تحقیق، این بیماری عصبی موجب ایجاد زخم پا و قطع عضوی از بدن می شود و تاثیر نوروپاتی دیابتی بر روی بیمار و خانواده غیرقابل اندازه گیری است.

وی در ادامه می افزاید: «روغن ماهی شیوه درمانی جالبی است چراکه مکمل ها بسیار مطمئن تلقی می شوند و به اسانی در برنامه درمانی روزمره فرد قابل انتقال هستند. روغن ماهی به آسانی همانند ویتامین مصرف می شود و در تلفیق با سایر داروها تاثیرات جانبی کمتری دارد.»

گروه تحقیق مشاهده کردند که رژیم های غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا ۳ به دست آمده از روغن ماهی باعث بهبود نوروپاتی دیابتی در موش های مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ شد. مزایای سلامتی این اسید چرب مربوط به مولکول های حفاظتی تولیدشده از اسیدهای چرب اُمگا ۳ از جمله نوعی موسوم به «ریسولووین» ها است.

خبرگزاری مهر

اشتراک در شبکه های اجتماعی، این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

تبلیغات

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال نمایید.