دانلود فیلم و سریال رایگان

تبلیغات

5/5 - (1 امتیاز)

همسر ترامپ باز هم دزدی کرد

همسر ترامپ باز هم دزدی کرد ملینا ترامپ

 پیراهنی به رنگ صورتی ملایم به تن کرده است. خوب می‌داند چگونه تماشاگرانِ جمهوریخواهش را مجذوب خود کند. برای این کار، گاه مردمک چشمانِ زمردینش را تنگ می‌کند و به نقطه‌ای خیره می‌شود و گاه گردنش را می‌چرخاند و برای تاثیرگذاری بیشترِ واژگانش، مردمک سبز رنگ چشمانش را گشاد می‌کند .

با انگلیسی دست و پا شکسته‌ای محکم و متقن می‌گوید: «می‌دانستیم آمریکا، جایی است که اگر رویای چیزی را در سر داشته باشی، می‌توانی به آن دست یابی.» این گذاره را ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجشنبه شب در دومین و آخرین سخنرانی خود در ایالت پنسیلوانیا بر زبان رانده است.

نکته جالب ماجرای آخرین نطق او، آنجایی است که بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی در حال پوشش این سخنرانی بوده‌اند اما تنها برای یک خبرنگار برخی سخنان ملانیا آشنا به نظر می‌رسد. یائیر روزنبرنگ (Yair Rozenberg )خبرنگار مجله تبلبت با یک جستجوی ساده در اینترنت درمی‌یابد که ملانیا یک بار دیگر دست به دزدی زده است. سرقت ادبی او این بار نه از میشل اوباما، بانوی اول آمریکا که از مارلا میپلز ‌( Marla Maples ) همسر سابق شوهرش، تنها چهار روز مانده به انتخابات آمریکا صورت گرفته است!

ملانیا ترامپ ، دزد سابقه دار!

گویی سر زدن اشتباهات فاحش و بی‌مبالاتی‌های محرز، در خاندان ترامپ ریشه دوانده است و تنها محدود به خود نامزد جمهوریخواهان نمی‌شود؛ جرائم و خطاهایی که نمی توان به آنها صفت «سهوی» نسبت داد. ملانیا ترامپ همسر اسلوونیایی دونالد را که این روزها رویای بانوی اول شدن آمریکا را در سر می‌پروراند، می‌توان یک دزد تمام عیار نامید. او اقدام به دست بردن به دارایی‌های با ارزش افراد نمی‌کند بلکه دست به سرقت ادبی می‌زند و در سخنرانی‌های خود گذاره‌های اظهارات افراد دیگر را بدون انجام کوچک ترین تغییری به کار می‌برد.

ملانی که با لهجه و بدون فصاحت کلام به زبان انگلیسی سخن می‌گوید، در بخشی از نخستین سخنرانی خود در تیرماه سال جاری در ایالت اوهایو در گردهمایی ملی جمهوریخواهان اظهار داشت: «از سنین کودکی، والدین من ارزش‌هایی را به من منتقل کردند مبنی بر اینکه برای آنچه در زندگی می‌خواهید کار کنید، اینکه کلام شما قول شماست، آنچه می‌گویید را انجام ‌دهید و به قول‌تان پایبند بمانید و با مردم با احترام رفتار کنید. آنها در زندگی روزمره‌شان اخلاقیات را به من یاد داده و نشان دادند. این درسی است که من به پسرمان نیز منتقل می‌کنم. و ما باید این درس‌ها را به نسل‌های بسیاری که می‌آیند یاد دهیم زیرا می‌خواهیم کودکان‌مان در این کشور بدانند که تنها محدودیت برای دستاوردها، قدرت آرزوها و اراده‌تان برای تلاش در جهت آنهاست.»

این جملات را دقیقا در سال ۲۰۰۸ میشل اوباما در حالی که برای تبلیغ باراک اوباما نامزد حزب دموکرات آمریکا در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها سخنرانی می‌کرد، بر زبان ساری و جاری ساخت. پس از آنکه این سرقت ادبی ملانیا از میشل فاش شد، بسیاری به انتقاد از او و خانواده ترامپ پرداختند. او اظهار داشت که هیچ سرقتی روی نداده و همه اظهاراتش به دست خودش به رشته تحریر درآمده است . ستاد تبلیغاتی ترامپ هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ سرقت ادبی به وقوع نپیوسته اما آنجایی خطای فاحش ملانیا و همینطور تیم تبلیغاتی ترامپ آشکار شد که در آن بیانیه نوشته بودند متن سخنرانی ملانیا توسط گروهی از نویسندگان به رشته تحریر در آمده است. این در حالی است که ملانیا اعلام کرده بود خودش نویسنده آن نطق بوده است.

پس از فروکش کردن حواشی آن سخنرانی دزدی، شب جمعه ملانیا تنها چهار روزمانده به تعیین تکلیف سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دومین سخنرانی خود را در ایالت پنسیلوانیا انجام داد. او در این سخنرانی نیز دست به یک دزدی ادبی زد. اما این بار از یک فرد خودی. او زمانی که اظهار داشت: «آمریکا جایی است که اگر رویای چیزی را داشته باشی می‌توانی به آن دست یابی» از سخنان همسر دوم ترامپ، مارلا میلپز سرقت کرد و درست جملات او را به کار برد!

دلیل سرقت‌های ملانیا ترامپ

یکی از دلایل سرقت‌های ادبی ملانیا ترامپ همسر سوم کاندیدای جمهوریخواه انتخابات آمریکا، عدم برخورداری او از تحصیلات دانشگاهی دانسته می‌شود. این در حالی است که اکثر قریب به اتفاق بانوان اول آمریکا دارای مدارج بالای دانشگاهی بوده‌اند و از همین روی، یا در رشته‌های تحصیلی خود مشغول به کار بودند یا آن که در آسمان سیاست آمریکا در حوزه‌ای فعالیت داشتند.

اما ملانیا ترامپ یک مدل اسلوونیایی است که گفته می‌شود در نیمه‌های تحصیلش در دانشگاه، درس و کلاس را به کناری می‌گذارد و به سوی مادلینگ (Modelling) جذب می‌شود و همین حرفه او منجر به آشنایی‌اش با کاندیدای جمهوریخواهان می‌گردد. با اینکه ظاهر ملانیا از جمله طرز پوشش او برای جمهوریخواهان دارای جذابیت‌هایی است اما عدم برخورداری از تحصیلات عالی و به دنبال آن عدم توانایی احتمالی‌اش در برقراری ارتباطات دیپلماتیک موجب ایجاد دغدغه برای آمریکاییانی شده است که شاید تنها سه روز دیگر ملانیا را در کنار ترامپ در اتاق بیضی شکل کاخ سفید مشاهده کنند.

ملانیا ترامپ یک بار دیگر دست به دزدی زده است. سرقت ادبی او این بار نه از میشل اوباما، بانوی اول آمریکا که از مارلا میپلز ‌( Marla Maples ) همسر سابق شوهرش، تنها چهار روز مانده به انتخابات آمریکا صورت گرفته است!

یکی از دلایل سرقت‌های ادبی ملانیا ترامپ همسر سوم کاندیدای جمهوریخواه انتخابات آمریکا، عدم برخورداری او از تحصیلات دانشگاهی دانسته می‌شود. این در حالی است که اکثر قریب به اتفاق بانوان اول آمریکا دارای مدارج بالای دانشگاهی بوده‌اند.

آفتاب یزد

اشتراک در شبکه های اجتماعی، این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

تبلیغات

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال نمایید.