دانلود فیلم و سریال رایگان

تبلیغات

به این مطلب امتیاز دهید

رابطه تناسب اندام آقایان و میزان کلسترول بالا

رابطه تناسب اندام آقایان و میزان کلسترول بالا

رابطه تناسب اندام آقایان و میزان کلسترول بالا

طبق یک مطالعه جدید، مردانی که تناسب اندام خود را حفظ می کنند افزایش میزان کلسترول خون خود را که بواسطه افزایش سن اتفاق می افتد تا بیش از ۱۵ سال به تعویق می اندازند.

افزایش سطح کلسترول خون با افزایش سن امری عادی و شایع است. مطالعات همواره نشان داده اند که میزان بالای کلسترول می تواند عامل پرخطری برای ابتلا به بیماری قلبی باشد. اما به گفته محققان انجام فعالیت های مداوم فیزیکی می تواند این ریسک را کاهش دهد.

دکتر «شوئمی سو»، استادیار دانشگاه کارولینای جنوبی، در این باره می گوید: «ورزش کردن و حفظ تناسب اندام به حفظ سلامت شریان های خون از طریق کاهش سطح کلسترول مضر LDL و افزایش سطح کلسترول مفید HDL کمک می کند.»

وی در ادامه می افزاید: «همچنین منجر به کاهش سایر فاکتورهای پرخطر برای تصلب شریان و لختگی خون، نظیر فشار خون بالا، دیابت، چاقی و استرس می شود.»

در این مطالعه تیم سو از داده های مربوط به ارزیابی سلامت افراد در مطالعه مرکز ایروبیک واقع در کوپر کلینیک دالاس استفاده کردند. این مطالعه بلندمدت از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۶ اجرا شد که شامل ۱۱,۴۰۰ مرد بین سنین ۲۰ تا ۹۰ سال بود. از هریک از آنان تست ورزش بر روی تردمیل به عمل آمد تا سطح مبنای تناسب هوازی شان تعیین شود. همچنین میزان کل کلسترول، کلسترول LDL، تری گلیسیریدها، کلسترول HDL و کلسترول غیرHDL شرکت کنندگان اندازه گیری شد.

محققان دریافتند مردانی که دارای تناسب هوازی کمتر از حد مطلوب بودند در اوایل دهه ۳۰ زندگی شان بیشتر در معرض ابتلا به کلسترول بالا بودند، در حالیکه مردانی که دارای میزان تناسب بیشتری بودند تا اواسط دهه ۴۰ زندگی شان مبتلا به کلسترول بالا نشدند.

در ورزش های هوازی ماهیچه های بیشتری از بدن درگیر فعالیت شده و اکسیژن بیشتری در طول ورزش به ماهیچه ها می رسد. برخی از ورزش های هوازی عبارت از پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری، شناکردن، پیاده روی معمولی و ورزش های تیمی نظیر بسکتبال و فوتبال است.

خبرگزاری مهر

اشتراک در شبکه های اجتماعی، این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

تبلیغات

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال نمایید.